неделя, 9 октомври 2011 г.

Лунното Море. Сесия 1 - по стъпките на наследниците


Днес проведохме първата сесия откакто нашият любим и мил DM замина, за да става човек на Острова. Играта се проведе в любимото Модерно и включваше обичайните заподозрени.
Героите в партито бяха доста разнообразни, но от всички само Владо си беше изградил пълна концепция и дойде с написана история, и съответно получи бонус към опита си. Предупредих другите, че ако нямат истории следващият път ще има сурови наказания :)

Владо си беше направил Рашеменски белязан берзеркер, който има непоносимост към Червени магове, и беше като характер доста неприятен грубиян и Владо го изигра добре. Венци си направи Драконов Шаман елф, който почита зелени дракони. Иванчо е клерик на забравения Нетерилски бог на слънцето, за който се смята, че Латандер е негова реинкарнация. Известен спор (и недоволство у някого) предизвика факта, че за да почита паднал бог и да получава спелове, героят трябва да вземе допълнителен фийт. Освен това Иван беше похарчил всичките си пари и беше взел назаем от другите, за да си купи Nightstick - предмет, който дава допълнителни търнове. Мартин играеше сорсерър, който само се оплакваше от условията по кръчмите и съответно стана обект на подигравки от другите играчи. Интересно е решението на Марто да играе шизофреничен персонаж, ще видим как ще се развие героят му в бъдеще и дали ще съумее да запази разсъдъка си.

Играта започна на палубата на кораб, който пътува към Мелваунт, град известен със десетките си ковачници и с това, че предлага много въможности за приключение. След известно лигавене се настаниха в една от по-популярните кръчми в града - Crow's Nest и се запознаха със собственика и - познаващия доста народ Pluarty Crow. Попитаха го за работа и той им обеща да уреди нещо. Също така им разказа за някои от по-известните места и хора в града. Вечерта имаше тържество в кръчмата организирано от веселите клерици на Lliira. Играчите имаха възможност да поролплейват, но не го направиха особено, и си легнаха. Интересен момент беше играта на канадска борба между Владо и Венци, за която измислихме интересни правила.

 На другия ден бяха заведени в дома на лорд Нантер - един от управляващите благородници в града, който обеща на играчите сериозна награда, ако намерят изчезналия му син. Оказа се, че непослушният младеж е изчезнал заедно с други наследници от знатни домове. Следите ги заведоха из някои от по-шейди местата из града, разговоряха и с един от другите лордове. В крайна сметка се оказа, че наследниците са отишли да пътешестват из Тар (блатистата местност на север от Мелваунт), за да търсят съкровища. Техен ментор е бил джуджето Дорн Крауншийлд - известен приключенец в града, който ги е взел под крилото си и ги е водил да търсят съкровища. Преди да заминат играчите се сблъскаха с група наемници, които ги нападнаха, но последните бързо бяха нахвърляни по земята.

Тук е моментът да спомена, че Владо дойде с нещо умопомрачително яко, а именно tile set за град. Прилагам и снимка:


Очаква се да си закупим и за wilderness и dungeon. :)

След като се изнизаха от града, смелите приключенци поеха по калния и каменист път навътре в блатото. Успяха да намерят следите на предното парти и времето мина в случайни енкаунтъъри. Особено опасен се оказа един dire wolf, който изненада Венци през нощта. Стигнаха до място, на което е имало битка и намериха един owlbear, който дъвчеше труп на кон. Намериха и тялото на едно джудже.

Продължиха да следват пътеката и следите из блатото и те ги отведоха в един лагер на оркски патрул. Орките обаче бяха слабаци и нашите бързо ги натупаха. С това и приключихме.

Като цяло, останах доста доволен, мисля че добре се получи. Темпото беше бързо, не заспивахме на масата. Партито е боеспособно и общо взето ги бие. Основната критика към мен беше, че им помагам на енкаунтърите като казвам кой колко е силен, но ще се поправя. Очаквам отзиви, за да може следващият път да е още по-добре. Мисля, че като цяло нямаха сериозни предизвикателства играчите, а и на мен леко ми омръзват орките. Интересно е да се посбият и с други по-разнообразни гадове, но на този левел разчитаме най-много на груба сила.

Пишете и коментерайте!


9 коментара:

  1. Саше забрави да споменеш за уникалния късмет който ни преследваше. 6 поредни Scorching Ray-a miss-нати заради зарове. А трябва да метна над 5 за да оцеля... Сесията се получи добре и съм много доволен, че играхме. Искам да се извиня още веднъж, че историята ми не беше написана.

    ОтговорИзтриване
  2. Много ме кефи тайлът дето Владо го е взле. Изобщо такива неща са много яки. Тука в Гнездото на Орка има няколко много добри неща. И се чудя кое точно да купя.
    Примерно има един дек с карти за преследване, теглиш рандъм карта за препятствие и на нея има каквое, какви чекове и т.н. Малко е за патфайндър, но нещата са близки.

    Не разбрах дали виждате разлика в готовото и домашното приключение. Сашко ми обясни неговот виждане и за мен започват да се очертават разлики, но вие сте го играли все пак. Саши вика, че липсвала дълбоката мистерия, така ли е?

    Трябва да измислим като се върна как ще процедираме. За да знам дали да почвам да мисля адвенчър или герой. И то скоро да се реши, че преди тръгването ще ме поебат малко

    ОтговорИзтриване
  3. Наистина липсва мистерийка и нещата малко са дадени като за аматьорско приключение. Имах възможността да надникна над записките, които Саши така упорито криеше от мен и ми направи впечатлението как са написани енкаунтърите. Първи ден еди кой си гад втори ден еди коя си гадина. Така нещата стават леко еднообразни. Не че се оплаквам от боя, понеже скоро не бяхме правили дълги енкаутъри и добре ми дойде. Но биха заскучали нещата ако продължават така.

    ОтговорИзтриване
  4. Най-важното за мен е да му става на героя :)

    Яко беше партито, аз се изкефих. Сега като накупим още подпомагащи материали ще стане още по-яко.

    Иначе относно адвенчъра - няма как да не е всичко написано и сравнително линейно, след като е готов и направен от преди това. Според мен Сашко може да си измисли сам някакви яки хуукове и интриги без никакъв проблем.

    Ние също бяхме малко изчерпани откъм свежи идеи, но това беше защото повече се бяхме фокусирали върху механичното изграждане не героите, а не толкова върху характерите им.

    ОтговорИзтриване
  5. Пичове Dungeon Tile е поръчан. Докато се накумя обаче Wilderness-ът е свършил, тъй че трябва Стоянчо да съдейства.

    ОтговорИзтриване
  6. На мен не ми харесва в готовите приключения, че всичко завършва с битки. Нонкомбат енканутърите са сравнително малко и по този начин нещата се разводняват в един момент. След 10-тия орк нещата почват да стават повърхностни. На мен ми харесва, когато енкаунтърът представлява изпитание за героите, дори и само в тактически аспект, например вие се справихте много добре при оркския лагер, но те не са виновни, че са мега слаби.

    Хукове, истории и локации има като за до 10-то ниво, и това съм го казал още преди да почнем :)

    Бъдете спокойни, момчета, най-доброто предстои :)

    ОтговорИзтриване
  7. Сега се сетих, че много се смях, когато Владо набучи главите на един оркски патрул на кол и ги остави до пътя, за да всява респект. Awesome!

    ОтговорИзтриване
  8. Яка идея ::)) Аз чак сега проверих какво става, доста сте пописали. Взимам бележки, както и Сашко сигурно.

    Нищо не ми казахте за това дето ви го написах в първия си пост. Какво чувствате, че ни трябва :)

    ОтговорИзтриване
  9. Трябваш ни ти! :)

    Наистина се усеща твоята липса, както в ролево, така и в битово отношение :Р

    Ако другите са навити мога аз да продължа да водя, но трябва до тогава да сме изиграли приключението, тъй като ти си го чел. Засега съм в ДМ филма и ме кефи, дано скоро играем пак и да затвърдим доброто (по мое мнение начало).

    ОтговорИзтриване