От едно известно време, нашият любим Оптимизатор на герои (Марто) се беше зачел по Pathfinder - ролевата система, която пое по свой собствен път след D&D 3,5 и доста нашумя като по-балансирана версия на тогавашното издание. Pathfinder спечели много и поради това, че не беше системно лишена от всякакъв флейвър както 4-тото издание на ДнД и успя да се задържи като бастион на олдскул гейминга. Сега, Патфайндър има ново, второ издание, доста опростено като 5-то издание, но пък с много МНОГО МНОГО character customization опции. Ироничното е, че усещането ми беше, че сега вече 5е е олдскул, а пък PF2 ми се усети като доста ню-скул игра, но в крайна сметка няма нищо лошо и съм доволен, че пробвахме.
И така, Марти в пристъп на кликове-тикове цъкнал buy и се сдобихме с убер-тухлата, която би трябвало да съчетава в себе си Player's Handbook & Dungeon Master's Guide, но нека не се лъжем - почти цялото е player's handbook. Правенето на герой не е супер сложно, но си изисква време, а пък, ако човек реши да оптимизира...чакам да видя какво ще измислят в реддит.
С две думи - много от познатото е същото, много от познатото е направено по-хитро, а някои от нещата са изненадващи и трябва малко време човек да свикне. От последните засега най-идиотското е, че ТРЯБВА да имаш висок АС, защото резултат с 10 по-висок от АС-то автоматично е критикъл, което значи, че ако си кастър (както аз разбрах по тежкия начин) и дойде големия лош и те цапне (точно както стана) - критва с 13 и нагоре....
И така, Марти беше приготвил мъничко приключение за запознаване със системата. Първите две сесии бяха в състав Пси и Стоян, а във вчерашната трета успях да се включа и аз.
Историята дотук е, че разследваме мистериозни неща, които се случват в едно малко миньорско градче - някой трепе миньорите и спъва икономиката. Пси и Стоян миналата сесия откриха две яйца, които са на някакви последователи на отдавна забравен god of destruction.
Събрахме партито и отидохме при клериците на добрата богиня (начи нито едно име не помня, да знаете) и те ни казаха, че ще проверят случая. В това време решихме да пробваме да ги примамим и се спазарихме с вампира (който е съдържател на местния бордей-хан-таверна-кръчма) да организира търг срещу скромна комисионна. Той също така ни прати при местната weird локация - кулата, която е обърната надолу с главата. При нея имаше рисунка-диаграма-улика, ние се сетихме да продължим навътре в гората - имахме един не много опасен енкаунтър с нещо там, станахме 2 левел и открихме един магически хълм. Погледнахме пак уликата от кулата и се сетихме, че трябва да чакаме да изгрее луната. Тя излезе, видяхме скритата пещера и влязохме в лабиринта. Стоян похвърля силен сървайвъл и бързо намерихме центъра, където седеше ключа от кулата. Взехме го, излезе един минотавър, без малко да ни натръшка, но успяхме да го убием, излязохме и отидохме в кулата.
Там имаше пъзел (да кажем името на домакина на къщата) и изтъркана табелка с някаква таблица.
Тук вече се бяхме поуморили и спряхме.
Трябва да отбележа, че Марти мега се беше подготвил с карта и загадки. Беше доста забавно и да гледам как е прихванал някои от техниките на Стоян за ДМ-стване (:D). Като цяло ми беше фън и се изкефих на описанията на Марти за всяко нещо. Нямам никакви забележки относно самата игра.
Системата....рано е да се каже. Скиловете са сякаш по-интересно направени от 5е, има правила (и то специфични) за всичко. Минусът е, че това надува доста обема текст. Плюсът е, че като си прочетеш специфичното правило, обикновено ти става ясно без да трябва да ровиш на други места в книгата. Светът също изглежда интересен на пръв поглед (макар и малко WoW-ски на пръв поглед). Гномовете,например, имат интересен консепт, който доста ги разделя от халфлингите и също е интересно добавянето на гоблините като РС раса. Струва ми се, че някой много МНОГО е искал да има Goblin Alchemist.
Няма коментари:
Публикуване на коментар