вторник, 24 май 2011 г.

КбС - Сесия 2

В неделя изиграхме и втората сесия от кампанията, която започнахме след заминаването на Сашко в Холандия. Продължихме приключенията на героите от Waterdeep, но с едно ново попълнение - Владо и неговия герой Норвалд.

Сесията започна с връщането на пръстена-печат на Дарис Бевюл, чичото на мартиновия герой. Групата забеляза едно интересно сборище от зентарими в кръчмата "Усмивката на Тимора", които имаха карта. Последваха няколко опита на Михаил (Иван) и Саут(Венци) да изкопчат малко информация, но доста неуспешно.

Вечерта полуръстът Ниндил ги извика на една маса заедно с две интересни личности. Оказа се, че високопоставен сановник на Огма иска някой да провери какво се случва с младия му племеник. Момчето е монах в изолиран орден на Огма, недалече от Sword Mountains. Наскоро е престанал да отговаря на писма и магиите на Сандрю Мъдрия ( най-високопоставеният клирик на Огма в града) дават странни резултати. Ниндил предлага групата да провери какво се случва, но и да вземе едно ново попълнение - Норвалд, който е обещаващ маг от Ордена на маговете защитници на Waterdeeep.

Нашите герои никога не бягат от предизвикателство и се отправиха към манастира Монтелегро, на юг от Sword Mountains и близо до Red Rocks. По пътя освен няколко пътника ги срещнаха и опасна група гоблини, които нападнаха през нощта. Битката беше неочаквано трудна, имахме изхабяване на спасение. Всички се биха добре, но може би най-силно отражение имаше един Glitterdust от страна на Норвалд, без който нещата щяха да протекат по-иначе.

Имаше няколко пропуснати места за допълнително сайд-куестване, но след някокло дни стигат заветния манастир. Посреща ги позанемарена сграда и пресният гроб на брат Абел - племеникът, който те търсят. От тук започна и разплитането на мистерията около смъртта на Абел.

Първото, което забелязаха ( а и трябваше) е, че той е погребан извън манастира за разлика от другите монаси. В манастира се запознават с част от останалите монаси, с Абата, с главния писар и други. Разбират, че Абел се е самоубил, което е грях и води до заравянето извън свещените земи на манастира. Не след дълго следва няколко случки - хващането на умствено изостаналия брат Гуглиемо да краде, вечеря с другите монаси, молитва преди сън. Всичко това съпроводено с търсене на улики и запознаване с обставноката.

Докато Венци чакаше в засада в църкавата се случва нещо странно, камбаните забиват късно през нощта. Саут е излязъл да търси улики, обикаля мястото, от което се твърди, че е скочил брат Абел. В камбанарията намират убит брат Гуглиемо. Започва събиране на следи, което малко трудно ще опиша (особено хронологично) но :

- няколко разпита на по-важните братя ( Михаил се опита да приложи един полицейски метод)

- събиране на различни улики ( бяха открити кал от извън манастира, важни улики в килията на Абел, на писалището му)

- упорито се търсеше мотив за двата случая на смърт


Последва и второ убийство, това на брат Едмунд, който беше наказал Гуглиемо след епизода с кражбата. Той беше намерен мъртъв в кухненския казан, убит набързо и през деня. Това доведе до скирване на монасите в църкавата до изясняване на случая. Героите успяха да разберат, че Абел е получил божествено видение, което е споделил с главни писар, който обаче от злоба и завист е инсценирал самоубийство и го е хвърлил ( с помощ) от покрива на манастира.

При срещата с него идва и убиецът на другите двама братя - самият възкръснал труп на брат Абел. Смелият Михаил се опитва да спре немъртвото чудовище, но е въвлечен в схватка с него, която беше доста лесно спечелена от групата. Духът на Абел е търсил отмъщение от тримата си убийци - главния писар, Едмунди и Гуглиемо.

Като игра, сесията беше на високо ниво. Нямаше някакви спирания и запъвания, ВСИЧКИ имаха идеи какво може да се търси и прави. В един момент ми беше трудно даже да подредя всички, за да можем последователно да ги изграем. Не помня скоро да съм виждал толкова актиност от всики едновременно, което може да ме радва. Нямам и забележки към някого конкретно, просто се справяхте супер.

Роулплеят беше хубав, много хора се опитваха - Венци малко забрави палавия си нрав и Марто не се фокусира колкото миналата сесия на своето специално бойно изкуство. Иван вкарваше разни неща за Темпус, но винаги може още. Владо се вписа добре в групата, но малко индивидуалност на героя, за да се отличи от дженерик кастър архетип.

Изсмуквам си ги от пръстите нещата...просто, за да не е без хич :) Много добра сесия се получи. Прави са някои - като Марто и Владо - нямаше достатъчно битки, но тролът ви чака ;)

П.С. Пак не редактирам...мързи ме
П.П.С. Ако се сетите още неща, пишете ги, за да ги коментираме. Отделни фрагменти или нещо по-важно, което съм изпуснал. Да и направим разборка на сесията.

5 коментара:

  1. Въпреки че аз предпочитам битките, съм доволен от първата си сесия с това парти – наистина се получи добра от към роулплей и идеи за разследване от страна на героите. Освен това стана добре, че времето за роулплей беше разпределено сравнително равномерно между героите – не изпаднахме в ситуация, в която да чакаме роуга да мята разни скил чекове до безкрай докато другите седим със скръстени ръце. Имаше и интрига около „самоубийството”, което разрешихме. Надявам се следващия път да има повече екшън и да понатрупаме експириънс, че да стана и аз четвърто ниво.

    Иначе за първата битка, в която Иван изхаби спасение, мога да кажа само, че беше нелепо. Гадовете ни изненадаха докато спяхме и за малко да ни утрепят. Моят героят успя да кастне първата си и единствена полезна магия за цялата сесия – Extendet Glitterdust, който помогна много.

    П.С. От следващия път вече ще имам подготвен Alarm, за да се избегнат неприятните изненади докато партито почива през нощта.

    ОтговорИзтриване
  2. Аз останах адски доволен от играта. Винаги съм жаден за битки, но този път дедективската работа беше много интересна и динамична. Напрекъснато се случваше нещо, и малките улики ни насочиха към разрешаването на случая. Така, че аз лично не съжалявам за нищо. Експириънса беше бол при положение, че имаше толкова малко битки(аз качих половин левел от експириънса по сюжета).
    Наистина не успях да представя в по интересна светлина героя си, но се надявам за в бъдеще да промена това, особено ако Стоян продължава да ни награждава с толкова опит.
    Владо е много добро попълнение за групата. Наистина спела, който кастна спаси първата битка. Ванчо добре си изигра ролята и отново хилваше жестоко. Венци със скиловете, които има може да разреши самичък цял куест(малко лоши зарове не му помогнаха да улесни някои пречки). И остава само Саши да се включи в партито и няма да се намери препятствие, което да ни попречи в Faerun.

    ОтговорИзтриване
  3. То се видя, че това, дали една битка е опасна, зависи много от допълнителни обстоятелсва около нея. Аз даже забравих да ви накарам да си извадите оръжията, така че имате малко гювеч от мен.
    Битки ще има, всички го знаем. Просто зависи дали сте в дънждън или на друго място.

    Браво на всички за тая последната сесия :)

    ОтговорИзтриване
  4. Това е чарът на приключенията из ниските нива - всеки враг е потенциално много опасен, всеки зар е важен, както и всяка малка хитрина може да обърне хода на нещата.

    От друга страна забелязвам тенденция сюжетът също да е с олдскул привкус, героите приключенстват в истинския смисъл на думата, не са пресирани от разни срокове, пилнати Geas/Quest-ове и т.н. Не че имам нещо конкретно, просто давам пример :)

    В зависимост как се развият нещата този месец (знам, че нашият любим Зандан-Чорбаджия е доста зает покрай следването си), може би ще се включа скоро и аз. Имам вече идея за герой, идните седмици ще го реализирам :)

    ОтговорИзтриване
  5. Това е часто от чара - да. Малките хитринки са особени интересни...винаги са ми привличали вниманието.

    Сега, този втори параграф е малко неясен. По какво са по-различни сегашните куестове от старите, как са по-одлскул?

    Зандан-Чорбаджия :))) Я кажи какъв ще е героят. Какво си мислил? Може и в скайп.

    ОтговорИзтриване