Сигурно от години искам да сложа това заглавие на публикация в блога. След много хвърлени зарове отново се върнахме в коридорите на Синята алея при десетото ни събиране по кампанията в Waterdepp - "Сесия без Сашко". Отборът беше в състав - Мартин, Владо, Жоро, Сашо и Иван, играхме на върха на Гевгелийската кула за ТРЕТА поредна седмица.
Самото приключение беше класически dungeon crawl, започна след разбиването на каменния голем от миналата сесия и продължи навътре в Алеята. Героите обиколиха по-голямата част от подземието, като не успяха да вземат кристала (главно, защото мислеха, че мечът над него е важният) и за съжаление страняха мощния артефакт пазен от опасните wraiths. Попаднаха на всички интересни капани - стрела с левитация и торнадото, което краде предмети (жертвата беше Норвалд-Владо). Успяха да пропуснат най-опасният, но за сметка на това попаднаха на изключително мощна и очевидно прокълната книга, която лиши Норвалд от 10 000 опит. За щастие, Саут имаше добре развит нюх за намиране на скрити предмети и извади магическата отвара, която може да помогне в този случай. Жалкото е, че не можаха да я пробват без да има нужда да спасява 2-3 нива на Владо.
Освободиха наложницата на Кейлин, магът, който е създал Алеята и, който ги тормозеше с присмех и "закачки". Успяха да заключат съживилия се голем-пазител и да избегнат конфронтация с каменните му юмруци. Приключенците се сбиха с пет мумии, които се оказаха корави опоненти и убиха Джери(Жоро) като по този начин беше изхабено последното спасение на групата. В една дървена кутия намериха скрит Will-o-Wisp, който подразни с високия си AC, но в крайна сметка беше сам и недостатъчно опасен за смелите герои. Опитаха да вземат меч, пазен от Ice Devil и почти успяха да използват хитра магия на Владо, за да сменят съмоннато зомби с някой от групата и избягат, за съжаление Алеята беше твърде дълга и магиите свършиха.
Мартин реши да картографира подземието на милиметрова хартия и ефектът беше много приятен и със сигурност помогна за ориентирането в Алеята. Като цяло отново си пролича, че групата е отлично сработена. Ако Венци се завърне, за да управлява героя си, наистина ще имаме мощно парти, готово да се впусне и в най-опасното приключение. Тук е моментът да предложа нещо еретично, ами ако качим героите до 10 левъл и започнем City of the Spider Queen с тях? Не казвам, че ми харесва тази идея, но нека я извадим на преден план за дискутиране.
Цялостното ми впечатление за сесията е отново положително. Нямаше много роуплей, но и възможностите за такъв бяха малко. За да съм перфекционист бих казал, че все пак можеше да се направи усилия за вглъбяване в света и по-описателно игране, както от моя страна, така и на момчетата.
вторник, 30 октомври 2012 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
ЛОЛ еретичната ти идея ми се струва гениална. Страхотно предложение, което подкрепям. Сесията беше супер. Скоро не бяхме влизали в dungeon, и този класически, така известен на всички ни dungeon успя да възпламени силно приключенските ни сърца.
ОтговорИзтриванеОцеляхме в алеята! :)
ОтговорИзтриванеЗабелязах, че почваме лека-полека да стягаме играта, не се мотаем толкова и се движат бързо нещата. Извадихме и много приличен treasure, който включваше wand of knock, wand of bull's strength, +1 keen dwarven waraxe, book of Vile Darkness (или поне така предположихме), както и други полезни items-и.
Относно идеята да продължим с тези герои...не знам честно казано. Глим и неговите тактически ядрени стрели не са особено силни след 10 левел, а пък срещу героя на Венци имаше възмущение, че не е достатъчно min-max-нат. Отделно, не са мислени за Underdark тези герои. Отделно и мислех да си направя по-различен герой.
Предлагам на този етап да се концентрираме върху епичната развръзка на това приключение и да видим дали ще ни се играе още или не. Ситито никъде няма да избяга :)
От гледна точка на историята предложението на Стоян е много добро. Аз обаче не съм особено сългасен с тези герои да играем ситито поради предимно технически причини, а те са следните:
ОтговорИзтриване1. Героите, които са направени специално за приключението в Underdark ще са много по-жизненоспособни там поради тяхната специфична насоченост - избор на раси, умения, спелове и тн.
2. Предметите и парите, с които ще се започне ситито ще са доста по-добри от тези, които ще имат сегашните герои. Играя от много време със Стоян като разказвач и е всеизвестна тайна, че героите винаги изостават от към пари и предмети в приключенията ни, спрямо предвидения левъл в книгите. От тази гледна точка, героите ще са зле екипирани. Дори и да съответстват горе-долу парите и предметите на предвидените за левъла в книгите ( което не ми се вярва :D ) те ще са от разнообразно естество, а ако се закупува всичко за първи път, играчите ще се сдобият с предмети с определена насоченост към ъндърдарк или свързани с умения, полезни им в ъндърдарк.
3. Героите ще могат да предвидят специфични детайли в историите си, които може да се използват по време на играта като даденост.
Общо взето, това са и моите съображения. :)
ОтговорИзтриванеА, да и е много важно да кажем, че Will-o-Wisp-ът загина от две 20-ки :)
ОтговорИзтриванеГрупата определено се сработва добре. Аз съм много доволен от нивото на игра и на водене. Общо взето сме си истински гийкове :)
ОтговорИзтриванеЗа ситито, и аз мисля че за там си трябват специално оптимизирани герои. От друга страна пък, ако продължим с тези ще бъде по-реалистично - едно го мислиш, то друго става. Все пак на мен определно ми се играе друид, защото никога до сега не съм цъкал този клас.