вторник, 24 юли 2012 г.

СбС 7 - Намирането на дивия благородник

В гореща юлска вечер, на осмия етаж, в хола на новата квартира на Марин до Западен парк, се проведе седмата сесия от кампанията ни в Waterdeep и околностите и. Бяхме в сериозен състав - аз, Владо, Иван, Сашо, Венци и домакинът. Кампанията не може повече да носи шеговитото име "Сесии без Сашко", защото той направи герой и се включи с пълна сила.

Включването стана по много оригинален начин и предварителният ни разговор със Сашо много помогна за това. Решихме неговият герой Глим да е непознатият, който насочва сребърна стрела към героите, когато влизат в хижата на лорд Ютиос в Ardeep Forest. Създадохме доста прилична история и Сашко доста прилично изигра включването си в партито, като помоли останалите от групата да потърсят заразения с ликантропия благородник. Надявам се, когато отново играем, да продължи развитието на историята на героя си, засега най-сериозно я взима от всички (Владо също, но играенето на странен, антисоциален герой никога не съм го възприемал за добър роуплей вкус).

След малко лутане в гората и последвалия от това бой с орки, Глим(Сашо) напипа следата на лорда-мечколак. Проправяйки си път през характерните за тази гора синьолисти и преборвайки един не много опасен етин, героите достигнаха странните живи плетове на елфическите гробници . След добрата идея на Сашо за прескачането им, партито се озова пред каменните стъпала на Къщата на дългата тишина. Почти успяха приключенците да се доберат до порталите, които се пазят вътре, когато бяха посрещнати от Лорд Елфандир Флошин, пазителят на Къщата.

Слънчевият елф Флошин им посочи къде се крие Ютиос. След малко преговори, малко нахално просене и една добра размяна, героите получиха амулет, който ще им помогне да преминат през част от перипетите на елфическата гробница, в която чака мечколакът. Флошин ги предупреди, че не са единствените, които търсят благородника.

Последва влизане в гробницата, като бяха водени от светулка пратена от пазителя. Благодарение на амулета избегнаха изключително смъртоносния капан на входа. След това последва чудесната идея на Саут (Иван) да следват сока от листата на синьолистите. Това ги отведе много близко до търсения мечколак. Минаха през светилището на елфическия бог познат като Самотния вълк, през интересна стая с разпит каменен пазител и накрая и до самия лорд.

Битката с него беше интересна. Той беше подсилен с умение да се телепортира на кратки пространства. А и залата имаше скрит капан. В крайна сметка, въпреки чудесната игра на всички (освен мотането на Саут (Иван) да излезе от дупката), решаващият удар беше нанесен от мощна сребърна стрела от Глим (Сашо). След битката героите напуснаха подземието, но бяха посрещнати от мощен иневитабъл, контролиран от Торбриан Метални магьосник. Благодарение на това, че не оскверниха елфическата гробница и добрата идея на Норвалд (Владо) да помоли Флошин за помощ, героите се спасиха, а противникът им беше съсечен. В последвалия разговор с лорда стигнаха до заключението, че трябва да се разправят с жена му, но все пак остана странно чувство за нещо недоизказано или скрито от страна на Ютиос.

Като цяло качеството на игра ми хареса, беше доста високо. Слаби моменти бяха понякога твърде лигавенето на Владо, доспиването на Иван и малкото разсейване на Сашо. Но в същото време и тримата компенсираха с много силна игра и идеи. Марто успя да е фокусиран и полезен в битка и в роулплей, Венци винаги връщаше играта към конструктивно мислене и сериозно игране. Като цяло се представихме много на ниво, всички бяха подготвени на ниво.

Време е да мислим какво ще се прави, когато се върна септември. Какво ще играем? Ситито на паяжката кралица? Тази кампания? Вие ще спретнете ли нещо за залъгалка, докато ме няма? Мнения за играта вчера? Какво да играем?

8 коментара:

  1. Имаше няколко много meta-момента, които бяха откровено яки (например книгата 13-воин, прескачането на плета), а и някои наистина гениални хрумвания (като това със следата).

    Поведението ни беше, каквото подобава на група от 5 левел - уважихме желанието на турбо-хай-левел елфа и съответно се спасихме заради това.

    Играхме добре, неяденето определено стегна нещата и спести време. Сесията не беше дълга, но наситена със случки. Очакваме продължение.

    Предлагам да играем по следната схема:

    - Докато го няма Стоян, довършваме готовото приключение.
    - Като си дойде, довеждаме тази кампания до някакъв край (писна ми от приключения, които сме заебали на средата на горътъ).
    - Играем City Of the Spider Queen (там се почва от 10 левел и се играе до 17-18) с Core правилата.

    ОтговорИзтриване
  2. Сесията си беше доста добра според мен, дето се вика - имаше екшън :) Малко беше странна размяната на герои между мен и Иван, което не ме очарова особено, тъй като начина, по който ги играем, се различава коренно от това какви са били героите в миналите сесии и как са се държали (за тези от вас, които си спомнят). Така че лично за мен не мисля да практикувам размяна на герои в бъдеще.
    Качеството на играта беше добро - малко лигавене, наситено с действие и концентрация от страна на играчите. За това оказа влияние и кратката сесия - ако бяхме продължили още 2-3 часа качеството щеше да спадне осезаемо.
    На мен персонално ми беше трудно да превключа на роулплей вълната на клерик. Доста рядко съм играл такъв клас и патетиката на клерика ми е трудна за пресъздаване - все пак не е като някой крадец шменти-капели (какъвто обичам) :)
    Напълно съм съгласен със схемата за игра, която предлага Сашето. Ще погледна в ибей за книгата.

    ОтговорИзтриване
  3. Всичките повдигнати неща съм съгласен:

    - яденето (особено вечер)
    - схемата на действие със сесиите
    - размяната на герои, което беше лоша идея

    За 2-3 часа не съм сигурен, но да. Главно защото си стана късно. Най-яко би било да можем да измислим някакъв гейм уикенд маратон. Отиваме играем някъде, после почивка и спане и на следвващия ден пак. Яко ми звучи. Или поне да се събираме по-дневно.

    Много се радвам, че всички бяхме сериозни (освен Сашко, който искаше да променя деня)

    Венци, кажи като видиш какво има в ибей. Обяви ни го.

    ОтговорИзтриване
  4. Това с гейм уикенда ще можем да го реализираме като се прибереш. Ако е все още топло по българска земя може да направим един Батъл оф Батулия с двудневен престой, много ядене и игра.

    Аз лично бях много доволен (щом в момента си търся заместител...). Отначало ми тръгна малко тегаво заради липсата на живителни въглехидрати, но след като хапнах нещата се подобриха. Като сега се сещам за нещо което казаха Сашко и Стоян за питателната храна. Ако ходим на Батулия ще оставите на мен храната и готвенето.

    Съгласен съм със Саши, че трябва да довършим кампанията. Харесва ми партито, много боеспособни сме, много добро разпределение на силите има и не на последно място, играя с най-добрите играчи които познавам в пълен състав. И може би именно това ме кара да се чувствам епичен герой през изминалата вечер.

    Роулплея беше супер битките ми хареса и чакам с нетърпение някакво продължение. Докато Стоян го няма предлагам да довършим кампанията със Саши, като очаквам от него да бъде по-сериозен и да ни организира скоро.

    ОтговорИзтриване
  5. Еми то се знае кога - аз се прибирам от Дания на 6-ти и след това вече започват морета, планини и т.н. Мислете си след 15 август некъде.

    ОтговорИзтриване
  6. Аааа - бтв - можем да играем и август месец една вечер на Батулия.

    ОтговорИзтриване
  7. Сесията и на мен ми хареса супер много. Имаше си екшънче в добра доза, пък и роулплейнахме. Историята се поразви, взехме някои правилни решения. С нетърпение чакам следващата сесия.

    Напълно съм навит да си довършим сесията със Сашко. Като Стойо си дойде искам да стигнем до някакъв завършек на Waterdeep кампанията. Не мога да преценя дали ми се иска да си продължим това парти или да почнем ново по City of The Spider Queen.

    Иначе за DnD маратона - подкрепям такава инициатива с две ръце. Ще е супер яко, мега geek и въобще страшно.

    ОтговорИзтриване
  8. Каква Батулия бе хора, ние не можем да се организираме една дневна сесия в София да напраим, защото всеки си има разни задачки... Дайте вместо да мислим за сесии извън София и разни маратони, да се организираме за нормална дневна сесия в София :D
    Аз искам да достигнем до някакъв завършек логичен на кампанията в Уотърдийп и тогава да почнем другия адвенчър.

    ОтговорИзтриване